<< Propostes

Propostes que CSIF ha presentat a el Ministre d'Universitats per a l'inici del pròxim curs acadèmic.

Davant el nou escenari i pensant en la seguretat dels treballadors i col·lectius universitaris, des de CSIF proposem:

• Incrementar de forma estable i robusta la inversió dels Pressupostos Generals de l'Estat a les universitats públiques per tal de restablir l'equilibri de les plantilles, tant de l'PDI com de PAS, retenir el talent i projectar cap al futur la nostra ensenyament universitari com a eina que es ha demostrat essencial per respondre als reptes que la societat ha d'afrontar.

• Planificar amb urgència un augment extraordinari en les dotacions pressupostàries autonòmiques i ministerials per a contractació i estabilització de les plantilles de PDI i PAS, a causa de les sobrecàrregues de treball que imposen totes aquestes mesures de seguretat, al que se suma que implementar les recomanacions exigides per les autoritats sanitàries ja està suposant un cost addicional a la tan malmesa economia universitària.

• Elaborar un Pla Plurianual per a l'adquisició i manteniment de nous equips informàtics, plataformes i altres tecnologies, per a PAS, PDI i alumnes, que facilitin la formació no presencial i provoquin la ruptura de la bretxa digital motivada per la formació en línia i les retallades pressupostàries.

• Incrementar en nombre i dotació de beques i ajuts universitaris per tal de facilitar i garantir l'accés i la permanència de l'alumnat amb una situació econòmica més desfavorida.

• Mantenir la recomanació promoure el teletreball i la docència en línia fins que es pugui tornar amb seguretat a una activitat normal.

• Instar a totes les universitats a la realització de Protocols de desescalada en l'activitat docent amb normes generals dictades des del Ministeri d'Universitats i seguint les recomanacions del Ministeri de Sanitat, a l'igual que ja s'ha fet amb l'activitat Investigadora.

• Dur a terme el seguiment i compliment de totes les mesures sanitàries exigides per les autoritats sanitàries en cada moment per garantir la salut i seguretat de tots els membres de la comunitat universitària.

• Afavorir el retorn segur dels treballadors universitaris (PDI i PAS) amb la realització de proves de PCR i seroprevalença a tots els components d'aquests col·lectius.

• Evitar, mentre sigui recomanable, la incorporació de personal de risc: majors de 55 anys, malalts crònics, embarassades, immunodeficients, etc.

"Guia Tècnica per a la tornada a l'activitat laboral" realitzada per la nostra Secretaria de Prevenció de Riscos Laborals.

15 de maig de 2020