<< Notícies
< Investigadores

CSIF i el Ministeri de Funció Pública reprenen la negociació.

El president del sindicat, Miguel Borra, va mantenir ahir, 15 de juny, una videoconferència amb la ministra Carolina Darias amb la ferma voluntat d'arribar a un nou acord de legislatura d'aquí al setembre. CSIF, sindicat més representatiu en les administracions públiques i amb presència creixent en el sector privat, valora de manera positiva aquesta primera reunió, després que l'hi sol·licitéssim la setmana passada.

• S'acorda un calendari de negociació d'aquí al setembre: seguiment dels acords sobre condicions laborals, modificació de l'EBEP, Llei de Funció Pública de l'AGE, desenvolupament del teletreball, i un nou acord de legislatura, principals temes marcats.

• CSIF defensa la recuperació de el poder adquisitiu i de l'estructura salarial prèvia a 2010, el reforç de les plantilles i les 35 hores, entre d'altres temes.

• Funció Pública prorrogarà les ofertes d'ocupació pública de 2017 i 2018, encara pendents d'execució, com va demanar CSIF.

• La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) i el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública s'han marcat un calendari de negociació per començar a reprendre assumptes pendents en matèria de condicions laborals per a les plantilles.

• Aquest mateix mes es convocarà la comissió de seguiment de l'II Acord per a la millora de l'ocupació pública i les condicions de treball; al juliol es treballarà en una modificació puntual de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic per millorar la lluita contra la temporalitat i desenvolupar el teletreball. L'objectiu és que, ja al setembre, es pugui començar a treballar en un acord de legislatura.

• CSIF té "la ferma voluntat d'avançar en un acord de legislatura que posi en valor la professionalitat del conjunt d'empleats / des públics" en la lluita contra el virus i els seus efectes sobre la societat espanyola.

• CSIF reivindicarà que aquest acord de legislatura contempli, entre d'altres:

• Recuperació de l'estructura salarial prèvia a 2010 i que equipari les retribucions entre administracions (demanem al Ministeri que insti a el conjunt de les administracions a que executin la pujada pendent del 2 per cent, entre d'altres).
    •  Pla de recursos humans per reforçar les plantilles on sigui necessari.
    • Establiment de les 35 hores en el conjunt de les administracions públiques.
    • Reconeixement del Covid com a malaltia professional.
    • Jubilació parcial i anticipada de determinats col·lectius.
    • Manteniment de sistema de classes passives i adequació dels havers reguladors.
    • Desenvolupament de la borsa d'hores per a conciliació.
Conscients dels reptes i dificultats que afronten la tramitació dels Pressupostos, des CSIF li oferim la nostra col·laboració des de ja per a, dins de la negociació col·lectiva, puguem arribar a un acord sòlid de legislatura que desenvolupi les mesures de reconstrucció que necessita els nostres serveis públics i millori les condicions laborals i retributives de les persones que treballen a les administracions públiques.

16 de juny de 2020