Notícies

CSIF aconsegueix que els professors col·laboradors no hagin d'haver realitzat estades de mobilitat per acreditar-se.

La nostra proposta d'esmena sobre la LOSU ha estat acceptada al Senat.

L'informe de la ponència del projecte de LOSU va ser aprovat el divendres 17 de febrer a la Comissió d'Universitats del Senat. El PP i el PSOE van pactar una esmena -sobre la proposta de CSIF- per incloure els Professors Col·laboradors indefinits dins de les figures que, per acreditar-se a Professor Permanent Laboral, no hauran d'haver realitzat estades de mobilitat a universitats diferents on van presentar la tesi.

En línia amb altres propostes d'esmena, presentades als grups parlamentaris per CSIF, els partits estan negociant a la Cambra Alta un règim transitori que no freni els concursos d'accés a places de personal docent i investigador mentre es produeix el pas d'una llei a una altra. Us recordem que des de CSIF, per evitar bloquejos i retards, hem proposat que mentre les universitats no hagin adaptat els seus Estatuts i les comunitats autònomes no hagin aprovat els seus desenvolupaments reglamentaris:

• Les universitats haurien de poder continuar convocant concursos per accedir a places dels cossos docents universitaris.
  • Les universitats haurien de poder continuar contractant temporalment sota la figura de Contractat Doctor.
El projecte de LOSU haurà de tornar a Congrés després que el proper 22 s'aprovi al Senat perquè els partits han acordat la incorporació d'almenys quatre esmenes per donar més garanties a l'aplicació de la norma.

Sobre els Professors Associats

Des de CSIF estem d’acord i recolzem la vaga i totes les concentracions i manifestacions que es faran durant les properes setmanes.

Continuem demanant al Senat que acceptin les nostres propostes d'esmena i que es reflecteixi a la LOSU que:

Als concursos del procés d'estabilització de places de professors associats, l'experiència docent constitueixi un ítem preferent.
  • Hi hagi dotació econòmica explícita per complir el compromís d'estabilització.
  • Els contractes de professors associats es renovin fins que les places estiguin incloses en un procés d’estabilització.

20 de febrer de 2023